
Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Fixed Head Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Fixed Head Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Fixed Head Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Fixed Head Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Fixed Head Coupe
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Fixed Head Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Fixed Head Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Fixed Head Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Type
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Fixed Head Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Type
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Type
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Type
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Type
- 1965 Jaguar XKE
1951 Jaguar XK120 Roadster
Pod wpływem II wojny światowej brytyjski przemysł samochodowy był mocno uderzony w tych czasach. Wielu producentów wycofało się z działalności z powodu braku funduszy, niedoborów paliwa i podaży lub ich fabryki zostały po prostu zniszczone. Aby pozostać w interesach, Jaguar potrzebował solidnej linii produkcyjnej, więc ruszył Jaguar XK120 Roadster. Wczesne modele XK120 Roadster są często określane jako Jaguar XK120 Alloy. 1951 Jaguar XK120 Roadster został zaprojektowany, aby być prestiżowym i niskobudżetowym samochodem produkcyjnym, ale wysoki popyt opinii publicznej utrzymywałby XK jako część linii Jaguar od dziesięcioleci. Ciało samochodu przypominało francuskie krzywe wyprodukowane przez Bugatti podczas 1930-ów i 1940-ów.
Chcesz kupić klasycznego Jaguara?
1951 Jaguar XK120 Roadster był napędzany silnikiem 160 hp, 3.4 litr, inline-6, z maksymalną prędkością 120 mph. Zaprojektowane jako samochód turystyczny, wiele z nich było używanych jako samochody wyścigowe w ciągu dnia. Jeśli myślisz o zakupie Jaguara XK120, hamulce bębnowe są zwykle ich największą słabością, która szybko się zużywała. Większość kolekcjonerów ubóstwia Jaguara XK120 za piękną krzywiznę.