Kup bezpiecznie swój klasyczny samochód online | Skontaktuj się z nami przez e-mail lub telefon | Ze względu na przepisy COVID-19 nasz salon jest otwarty tylko po wcześniejszym umówieniu
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar XK150

Jaguar XK150 to samochód sportowy produkowany przez firmę Jaguar w latach 1957-1961 jako następca XK140. Początkowo dostępny w wersjach Fixed Head Coupé i Drophead Coupé, roadster XK150 OTS (Open Two-Seat) został wprowadzony na rynek w 1958 roku. Coupé były wyposażone w minimalne tylne siedzenia.

Jaguar Classic Cars na sprzedaż

Pomimo podobieństwa rodziny do XK120 i XK140, XK150 został radykalnie zmieniony. Jednoczęściowa przednia szyba zastąpiła podzieloną szybę, a linia skrzydeł nie opadała już tak głęboko przy drzwiach. Poszerzona maska ​​otwierała się na błotniki, aw Roadsterze rama przedniej szyby została cofnięta o 1 cale, aby wydłużyć maskę. Samochód był dostępny w kolorach Red, Pearl Grey, White, Indigo Blue, Claret, Cotswold Blue, Black, Mist Grey, Sherwood Green, Carmen Red, British Racing Green, Cornish Grey i Imperial Maroon. Deska rozdzielcza XK4 z orzecha została zastąpiona skórzaną deską rozdzielczą. We wczesnych Coupé Drophead, aluminiowy panel środkowy na desce rozdzielczej miał grawerowany wzór X podobny do wczesnego modelu 140 E. Cieńsze drzwi zapewniły więcej przestrzeni wewnętrznej. Zawieszenie i podwozie były bardzo podobne do XK3.8, sterowanie odbywało się za pomocą zębatki i zębnika. Standardowym silnikiem był 140-litrowy DOHC Jaguar 3.4-rzędowy o mocy 6 KM SAE przy 180 obr./min, ale większość samochodów była wyposażona w silnik SE, którego zmodyfikowana głowica cylindra (typ B) i większe zawory wydechowe zwiększały moc do 5750 SAE KM przy 210 obr / min. Zainstalowano dwa gaźniki 5500 cala SU HD1.75. Podczas gdy pierwsze XK6 były wolniejsze od swoich poprzedników, wiosną 150 roku deficyt został skorygowany przez 1958-litrowy silnik „S”, którego trzy 3.4-calowe gaźniki SU HD2 i głowica cylindra z prostym otworem zwiększyły moc do deklarowanych 8 KM SAE. W 250 r. 1960-litrowy silnik był znudzony do 3.4 litra, co oznaczało, że opcja ta wynosiła 3.8 KM w trybie standardowym lub 220 KM w wersji „S”. Silnik 265S o pojemności 3.8 litra może osiągnąć prędkość 150 mil na godzinę i od 135 do 0 mil na godzinę w około 60 sekund. Po raz pierwszy pojawił się czterokołowy Dunlop 7 w hamulcach tarczowych, choć teoretycznie można było zamówić auto z bębnami. Produkcja XK12 zakończyła się w październiku 150 roku i wyniosła 1960 roadsterów, 2265 FHC i 4445 DHC.

Kupujesz Jaguar XK150?

250bhp 3.4 litr XK150S FHC z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu został przetestowany przez silnik w 1959. Miał maksymalną prędkość 132 mph i mógł przyspieszyć od 0 do 60 mph w 7.8 sekundach. Zanotowano zużycie paliwa na kilometr 22.0 na galon galonowy. W tamtym czasie był to najszybszy zamknięty samochód, który magazyn kiedykolwiek poddał pełnemu testowi drogowemu.

Jaguar XK150

E & R Classics, Twój specjalista od Jaguar Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu samochodu Jaguar XK150 w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Jaguar XK150
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu Jaguar XK150
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego