Bouwjaren
- 1955 Mercedes Benz 190SL
- 1956 Mercedes Benz 190SL
- 1957 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes Benz 190SL
- 1963 Mercedes Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes Benz 230SL
- 1966 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 280SL
- 1969 Mercedes Benz 280SL
- 1970 Mercedes Benz 280SL
- 1971 Mercedes Benz 280SL
1968 Mercedes Benz 280SL
Wprowadzony w 1967 i kontynuacja produkcji przez 1971, 2.8l Mercedes Benz 280SL 1968 był ostateczną wersją W113. Silnik był kolejnym etapem ewolucji dla M130 i większym otworkiem zwiększonym przemieszczeniem do 2779cc, dając w ten sposób samochód 180hp i zwiększony moment obrotowy. Zawiera również nowe, bardziej płaskie osłony kół, a także mniej chromu na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, zgodnie z nowymi standardami bezpieczeństwa 1968. W przeciwnym razie 1968 280 SL był w zasadzie tym samym samochodem, co jego poprzednik. Co ciekawe, większość modeli Mercedes Benz 280SL zbudowanych na rynek amerykański zostało wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Manualna skrzynia biegów Samochody 1968 Mercedes Benz SL są dość rzadkie w Stanach Zjednoczonych i dlatego są poszukiwane przez amerykańskie klasyczne kolekcje samochodów. Dzisiaj Pagoda W113 jest uważana za wysoce pożądany samochód kolekcjonerski, a obecne wartości sugerują, że Mercedes 280 SL jest najbardziej pożądanym modelem 3.
Chcesz kupić klasyczny Mercedes?
Roadster 1968 Mercedes 280SL jest popularny wśród klasycznych kolekcjonerów samochodów, którzy preferują posiadanie ostatniego samochodu z tej serii, który jest ogólnie tym, który ma wszystkie zalety technologiczne i moc tej linii. Z pewnością jest tak w przypadku 280 SL. 250 SL, który jest dość rzadki, jest również popularny wśród kolekcjonerów, którzy preferują nieco sztywne zawieszenie i bardziej sportowy styl wczesnych klasycznych samochodów. Ten samochód Mercedes jest również bardziej rozebrany na wnętrze i nie ma wielu pluszowych ulepszeń w późniejszych modelach. Następnie jest Mercedes Benz 230SL, który jest powszechnie dostępny i wymaga niższej ceny ze względu na percepcję niższej wydajności od mniejszego silnika. Wszystkie modele 3 są podatne na rdzę, szczególnie w podłogach, bagażniku i pod drzwiami, jednak części, w tym panele do naprawy silnika, przekładni, wnętrza i rdzy, są łatwo dostępne dla osób pragnących podjąć się renowacji.