Bouwjaren
- 1953 Austin-Healey 100-4
- 1954 Austin-Healey 100-4
- 1955 Austin-Healey 100-4
- 1956 Austin-Healey 100-4
- 1956 Austin-Healey 100-6
- 1957 Austin-Healey 100-6
- 1958 Austin-Healey 100-6
- 1959 Austin-Healey 100-6
- 1959 Austin-Healey 3000
- 1960 Austin-Healey 3000
- 1961 Austin-Healey 3000
- 1962 Austin-Healey 3000
- 1963 Austin-Healey 3000
- 1964 Austin-Healey 3000
- 1965 Austin-Healey 3000
1953 Austin-Healey 100-4
Samochody Austin-Healey 100-4 BN1 i BN2 są uważane za „oryginalne” Austin-Healey. Podczas gdy większość brytyjskich fanów samochodów nie rozróżnia serii 2, istnieją pewne różnice. Główną różnicą było zastosowanie 4-biegowej skrzyni biegów z nadbiegiem w modelach BN2. Oferuje większą moc niż współczesny MG i niższą cenę niż Jaguar, nie jest zaskoczeniem, że produkcja ruszyła szybko i wzrosła do ponad 100 samochodów tygodniowo, głównie na rynek amerykański. Amerykanie szczególnie pokochali Austina-Healey 1953-100 z 4 roku jako alternatywę dla Triumph TR2, Jaguar XK120 i Jaguar X140. Podczas jego produkcji zbudowano ponad 14500 sztuk Austin-Healey 100, zanim 100-4 został zastąpiony przez 100-6 pod koniec 1956 roku.
Chcesz kupić Classic Austin-Healey?
Austin-Healey 1953-100 z 4 r. To prawdziwy 2-miejscowy roadster oferujący elegancki wygląd. To właśnie styl i czystość sprawiają, że jest to jeden z najpopularniejszych brytyjskich samochodów sportowych tamtych czasów. Jeśli myślisz o zakupie Austin-Healey 1953-100 z 4 r., Jest kilka rzeczy, które powinieneś rozważyć. Uważaj na rdzę. Jak w przypadku każdego klasyka, rdza może powodować problemy, ale w Austin-Healeys znane są poważne problemy związane z rdzą. 100-4 to prawdziwy klasyk Austin-Healey, ale upewnij się, że wiesz, na co patrzysz. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest zakup repliki lub samochodu, który będzie niekończącą się kopalnią pieniędzy.