Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Kupujemy i sprzedajemy klasyczne samochody na całym świecie
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Porsche 914

Pod koniec 1960s, zarówno Porsche, jak i Volkswagen potrzebowali nowych modeli; Porsche szukało nowego 912a, a Volkswagen chciał, aby nowe sportowe coupe zastąpiło Karmann Ghia. W tamtym czasie większość prac rozwojowych Volkswagena była obsługiwana przez Porsche. Ferdinand Piëch, który był odpowiedzialny za badania i rozwój w Porsche, był odpowiedzialny za projekt 914. Początkowo zamierzał sprzedać pojazd z płaskim silnikiem cylindrycznym 4 jako Volkswagen i płaskim silnikiem 6 jako Porsche, Porsche zadecydowało w trakcie rozwoju, że modele VW i Porsche, które dzielą to samo nadwozie, byłyby ryzykowne dla biznesu i przekonałyby Volkswagena aby umożliwić im sprzedaż obu wersji jako Porsche w Ameryce Północnej.

Porsche Klasyczne samochody na sprzedaż

Pierwszy prototyp 914 został zaprezentowany w marcu 1, 1968. Jednak rozwój skomplikował się po tym, jak przewodniczący Volkswagena, Heinz Nordhoff, zmarł w kwietniu 12, 1968. Jego następca, Kurt Lotz, nie był związany z dynastią Porsche, więc ustne porozumienie między VW i Porsche rozpadło się. Zdaniem Lotz, Volkswagen posiadał wszelkie prawa do modelu i brak zachęty do dzielenia się nim z Porsche, gdyby nie uczestniczyli w kosztach narzędzi. Dzięki tej decyzji koncepcja ceny i marketingu 914 nie powiodła się jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. W rezultacie cena podwozia znacznie wzrosła, a koszt 914 / 6 kosztował niewiele mniej niż 911T. 914 / 6 nie sprzedawał się zbyt dobrze, podczas gdy znacznie tańszy 914 / 4 stał się topowym sprzedawcą Porsche w trakcie swojego modelu, wyprzedając Porsche 911 o znaczny margines dzięki ponad jednostkom 118.000 sprzedawanym na całym świecie.

Kupujesz Porsche 914?

Wersje VW oryginalnie zawierały napędzany 80L silnik 1.7L z wtryskiem paliwa X, oparty na silniku chłodzonym powietrzem Volkswagena. Wariant 914 / 6 Porsche zawiera gaźowy, sześciotonowy silnik 110 PS 2.0L z 1969 911T, umieszczony na śródokręciu przed wersją skrzyni biegów "1969" 911 901 skonfigurowaną dla samochodu z silnikiem środkowego silnika. Firma Karmann wyprodukowała podwozie rolkowe w swojej fabryce, uzupełniając produkcję VW we własnym zakładzie lub dostarczając wersje do Porsche do ich ostatecznego montażu. Modele 914 / 6 zastosowały podobne zawieszenie i hamulce w modelu 911, dające lepszą sterowność i wyższość hamowania w porównaniu do czterocylindrowych modeli Volkswagena oraz wyższą moc wyjściową. Spółka joint venture VW-Porsche, Volkswagen of America, prowadziła wywóz do USA, gdzie obie wersje były oznaczone i sprzedawane jako Porsche, z wyjątkiem Kalifornii, gdzie zostały sprzedane w salonach Volkswagena. Samochody cylindryczne 4 zostały sprzedane jako Volkswagen-Porsche w europejskich salonach sprzedaży VW. Powolna sprzedaż i rosnące koszty skłoniły Porsche do przerwania 914 / 6 w 1972 po wyprodukowaniu jednostek 3351; Jego miejsce w składzie wypełnił wariant napędzany nową 100 PS 2.0L, wtryskiwaną paliwem wersję silnika Volkswagen Type 4 w 1973. W 1974 silnik 1.7 L został zastąpiony przez 85 PS 1.8 L, a nowy układ wtrysku paliwa Bosch L-Jetronic dodano do amerykańskich jednostek, aby pomóc w kontroli emisji. Produkcja 914 zakończyła się w 1976. Silnik z płaskim czwórnikiem 2.0 L nadal był używany w 912E, który zapewniał model podstawowy do momentu wprowadzenia 924. 914 był samochodem importowym Motor Trend roku w 1970. Pilot 914 / 6 GT pilotowany przez Francuzów Claude Ballot-Lena i Guy Chasseuil wygrał klasę GTS i zajął szóste miejsce w klasyfikacji 24 Hours of Le Mans w 1970. Brian Redman użył 914 / 6 do zeskanowania kursu w praktycznych biegach obwodu Targa Florio w 1970.

Porsche 914

E & R Classics, Twój specjalista od Porsche Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek


Jakie są zalety kupowania samochodu Porsche 914 w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- Przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Porsche 914
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu Porsche 914
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego