Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Kupujemy i sprzedajemy klasyczne samochody na całym świecie
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar XK150

Jaguar XK150 to samochód sportowy produkowany przez Jaguara pomiędzy 1957-1961, jako następca XK140. Początkowo dostępny jako wersja Fixed Head Coupé i Drophead Coupé, roadster XK150 OTS (Open Two-Seat) został uruchomiony w 1958. Coupé zostały wyposażone w minimalne tylne siedzenia.

Jaguar Classic Cars na sprzedaż

Chociaż XK120 ma podobieństwo do rodziny XK140 i XK150, radykalnie zmieniono XK1. Przednia szyba 4 zastąpiła podzielony ekran, a linia skrzydła nie opadła już tak głęboko na drzwi. Rozszerzona maska ​​otworzyła się do skrzydeł, a na Roadsterze rama przedniej szyby została przesunięta o 140 cali, aby zwiększyć maskę. Samochód był dostępny w kolorach: Red, Pearl Grey, White, Indigo Blue, Claret, Cotswold Blue, Black, Mist Grey, Sherwood Green, Carmen Red, British Racing Green, Cornish Grey i Imperial Maroon. Tablica rozdzielcza orzecha XK3.8 została zastąpiona skórzaną deską rozdzielczą. Na wczesnym Drophead Coupés, aluminiowym panelu deski rozdzielczej, miał wzór wygrawerowany na wzór podobny do wczesnego typu 140. Cieńsze drzwi dawały więcej przestrzeni wewnętrznej. Zawieszenie i podwozie były bardzo podobne do XK3.4, sterowanie odbywało się za pomocą zębatek. Standardowym silnikiem był 6 litrowy DOHC Jaguar straight-180 z oceną 5750 SAE bhp przy 210 rpm, ale większość samochodów była wyposażona w silnik SE, którego zmodyfikowana głowica cylindra (typ B) i większe zawory wydechowe zwiększyły moc do 5500 SAE bhp w 1.75 rpm. Zainstalowano podwójne gaźniki 6-cal SU HD150. Podczas gdy pierwsze XK1958y były wolniejsze niż ich poprzednicy, wiosna 3.4 deficyt został skorygowany za pomocą silnika "S" 2-litra, którego trzy gaźniki 8-calowy SU HD250 i głowica cylindrów z prostym portem zwiększyły moc do zadeklarowanego Xhumax SAE bhp. W przypadku 1960 silnik litrowy 3.4 został wytoczony na litry 3.8, oceniając tę ​​opcję w 220hp w standardowej turze lub 265hp w formie "S". 3.8S 150 może osiągnąć prędkość 135 mph i przejść od 0 do 60mph w około 7 sekund. Po raz pierwszy pojawił się czterokołowy Dunlop 12 w tarczach hamulcowych, chociaż teoretycznie możliwe było zamówienie samochodu z bębnami. Produkcja XK150 zakończyła się w październiku 1960 i sumowała 2265 Roadsters, 4445 FHC i 2672 DHC.

Kupujesz Jaguar XK150?

250bhp 3.4 litr XK150S FHC z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu został przetestowany przez silnik w 1959. Miał maksymalną prędkość 132 mph i mógł przyspieszyć od 0 do 60 mph w 7.8 sekundach. Zanotowano zużycie paliwa na kilometr 22.0 na galon galonowy. W tamtym czasie był to najszybszy zamknięty samochód, który magazyn kiedykolwiek poddał pełnemu testowi drogowemu.

Jaguar XK150

E & R Classics, Twój specjalista Jaguar Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu samochodu Jaguar XK150 w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Jaguar XK150
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu Jaguar XK150
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego