Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Niedziela grudnia 1 EXTRA OPEN z 12: 00 do 16: 00
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar XK120

Jaguar XK120 to samochód sportowy produkowany przez Jaguara pomiędzy 1948-1954. Był to pierwszy samochód sportowy Jaguara od czasu SS 100, który zaprzestał produkcji w 1940. XK120 został zaprezentowany zarówno jako otwarty 2-seater, jak i roadster na 1948 London Motor Show jako samochód pokazowy dla nowego silnika Jaguar XK. Samochód wystawowy był pierwszym prototypem, który wyglądał niemal identycznie jak samochody produkcyjne, z tym wyjątkiem, że proste zewnętrzne kolumny jego szyby byłyby zakrzywione w wersji produkcyjnej. Roadster wywołał sensację, która przekonała Williama Lyonsa (założyciela Jaguara i szefa projektu) do wdrożenia. Począwszy od 1948, pierwsze samochody 242 miały otwarte nadwozia dwumiejscowe z drewnianymi ramami z aluminiowymi panelami. Produkcja została zmieniona na cięższą całkowicie ze stali 1cwt lub 51kg we wczesnym 1950. "120" odnosi się do maksymalnej prędkości 120mph samochodu aluminiowego, co czyni go najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie w momencie jego premiery. W 1949 pierwszy roadster produkcji został dostarczony do Clark Gable. Ostatecznie XK120 stał się dostępny w dwóch otwartych wersjach, najpierw jako otwarty dwumiejscowy, znany w USA jako roadster, a następnie jako ciano-drop-in (DHC) w 1953; oraz w 1951 również jako zamknięte lub stałe coupe głowy (FHC). W maju 30, 1949 na pustej autostradzie Ostend-Jabbeke w Belgii prototyp XK120 osiągnął średnią liczbę przebiegów w przeciwnych kierunkach 132.6mph. W 1950 i 1951 na owalnym torcie we Francji, roadstery XK120 uśredniały 100mph przez 24 godzin i ponad 130mph przez godzinę. W 1952 coupé ze stałą głowicą pobrało wiele rekordów świata dotyczących prędkości i dystansu, kiedy uśredniało 100 mph przez tydzień. Roadsters również odniósł sukces w wyścigach i rajdach.

Jaguar Classic Cars na sprzedaż

Pierwsze roadstery zostały skonstruowane między późnym 1948 a wczesnym 1950. Począwszy od roku modelowego 1950, wszystkie kolejne XK120-y były produkowane masowo z korpusami z tłoczonej stali. Wersje DHC i FHC, bardziej luksusowo wyposażone niż roadstery, miały na deskach rozdzielczych i wewnętrznych pokrywach drzwi nakręcane okna, a także drewniane forniry. W przypadku głowic cylindrów ze stopu i bliźniaczych gaźników SU z podwójną głowicą, podwójny silnik 3.4L z bezpośrednim napędem bocznym 6 XK był stosunkowo zaawansowany w przypadku jednostki produkowanej seryjnie. Przy standardowym stosunku kompresji 8: 1 opracował 160bhp, używając paliwa oktanowego 80. Większość wczesnych samochodów była eksportowana; Wersja 7: 1 o niskiej kompresji, w związku z tym o obniżonej wydajności, została zarezerwowana dla rynku brytyjskiego. Fabryka Jaguara zapewniła roadstom wyższy stopień sprężania w prasie. Dziennikarze mogli przetestować optymalną wydajność modelu w Belgii, na długim, prostym odcinku drogi między Jabbeke i Ostendą. Podstawowa konstrukcja silnika XK, później zmodyfikowana do wersji 3.8 i 4.2, trwała do późnych 1980-ów. Wszystkie XK120 miały niezależne zawieszenie przednie drążka skrętnego, półeliptyczne resory piórowe z tyłu, recyrkulacyjne sterowanie kulkowe, teleskopowo regulowaną kolumnę kierownicy i wszechstronne hamulce bębnowe 12, które miały tendencję do zaniku. Niektóre samochody były wyposażone w aluminiowe hamulce bębnowe, które pomagają przezwyciężyć zanikanie. Lekki płóciennik na jezdniach i zdejmowane boki chowające się za siedzeniami, a drzwi w stylu barchetty nie miały zewnętrznych uchwytów; zamiast tego znajdował się wewnętrzny sznur do ściągania, który był dostępny przez klapkę na ekranach bocznych. Szyba przednia może zostać usunięta, aby zastąpić ją ekranami aeroskopowymi. Drophead coupé (DHC) miał wyściełany, wyłożony płótnem blat, który po złożeniu składał się na tylny pokład za siedzeniami, oraz zwijane okna z otwieranymi lampami ćwiartkowymi. Szyba przednia wykonana z płaskiego szkła 2 została osadzona w stalowej ramie zintegrowanej z nadwoziem i pomalowanej na ten sam kolor. Deski i nakładki na drzwi zarówno w DHC, jak i FHC były fornirowane drewnem, podczas gdy bardziej spartańskie roadstery były wykończone skórą. Wszystkie modele miały zdejmowane osłony pokrywające tylne nadkola, które poprawiały opływowy wygląd. W samochodach wyposażonych w opcjonalne koła drutowe z blokadą środkową, pomosty zostały pominięte, ponieważ nie zapewniały wystarczającego luzu dla chromowanych piast knockoff Rudge-Whitworth, zwanych 2. Chromowane druty druciane były opcjonalne od 1953. Oprócz drucianych kół, ulepszenia wersji Special Equipment (zwanej wersją M w Stanach Zjednoczonych) obejmowały zwiększoną moc, sztywniejsze zawieszenie i podwójny układ wydechowy.

Kupujesz Jaguar XK120?

W listopadzie magazyn 1949 The Motor przetestował roadster XK120. Ten samochód przedprodukcyjny zarejestrowany jako HKV 455, był pierwszym prototypem zbudowanym. Był to również model wyświetlacza 1948 London Motor Show. W testach miał współczynnik kompresji 8: 1, był wyposażony w podbicie i biegał z osłoną i osłonami bocznymi na miejscu. Magazyn ogłosił najwyższą prędkość 124.6mph, przyspieszenie od 0 do 60 mph w 10.0 sekund i zużycie paliwa 19.8 mil na galon galon.

Jaguar XK120

E & R Classics, Twój specjalista Jaguar Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu samochodu Jaguar XK120 w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Jaguar XK120
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu Jaguar XK120
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego