Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Kupujemy i sprzedajemy klasyczne samochody na całym świecie
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar E-Type Seria I

Marzec 1961 seria I została wprowadzona, początkowo tylko na eksport. Wprowadzenie na rynek krajowy nastąpiło cztery miesiące później, w lipcu 1961. Samochody w tym czasie korzystały z sześciocylindrowego sześciocylindrowego silnika Jaguar XK3.8 z XK6-a z karbonizowanym silnikiem SU o mocy 150. Wcześniejsze samochody były wyposażone w zewnętrzne zatrzaski maski, które wymagały otwarcia narzędzia i płaskiej konstrukcji podłogi. Te samochody są rzadkie i cenniejsze. Następnie podłogi Jaguar E-Type 1963 zostały wyprofilowane, aby zapewnić więcej miejsca na nogi i podwójne zatrzaski kaptur przeniesione do wnętrza samochodu. Silnik 3.8-litra został zwiększony do 4.2 litrów w październiku 1964.
Wszystkie typy E wyposażone w niezależne zawieszenie tylne sprężyny śrubowej z przednimi końcami drążka skrętnego i hamulce tarczowe z czterema kołami, wbudowane z tyłu, wszystkie były zasilane energią. Jaguar był jednym z pierwszych producentów samochodów wyposażonych seryjnie w hamulce tarczowe XK150 w 1958. Seria 1 może być rozpoznawana przez szklane reflektory (do 1967), mały otwór "usta" z przodu, światła sygnalizacyjne i światła tylne nad zderzakami i końcówki wydechu pod tablicą rejestracyjną z tyłu.

Jaguar Classic Cars na sprzedaż

3.8-litrowe samochody Jaguar E-Type 1965 wyposażone są w skórzane fotele kubełkowe, środkowy panel instrumentów i konsolę z aluminiowym obramowaniem oraz czterobiegową skrzynię biegów Moss, której brakuje synchronizatora na pierwszym biegu ("Moss box"). Samochody 4.2-litrów mają wygodniejsze siedzenia, ulepszone hamulce i układy elektryczne oraz czteroczynną skrzynię biegów z pełną synchronizacją. Samochody 4.2-litrów mają również na bagażniku plakietkę "Jaguar 4.2 Liter E-Type". Opcjonalne dodatki zawierały chromowane koła szprychowe i odłączany twardy top dla OTS.

Wersja 2 + 2 coupé została dodana do Jaguara E-Type 1966. 2 + 2 oferuje opcję automatycznej skrzyni biegów. Korpus jest dłuższy o 9 w (229 mm), a kąty nachylenia dachu różnią się od bardziej pionowej szyby. (jest to błędne założenie, S1 OTS, coupe i 2 + 2 miały identyczne przednie szyby rake). Roadster pozostał surowy dwumiejscowy.
Mniej znane, tuż pod koniec produkcji serii 1 i przed przejściowym "Series 1 & frac12;" o których mowa poniżej, bardzo mała liczba samochodów serii 1 została wyprodukowana z otwartymi reflektorami. Daty produkcyjne na tych maszynach są różne, ale w przypadku produkcji z kierownicą po prawej stronie weryfikowano dopiero w marcu 1968. Niska liczba wyprodukowanych samochodów czyni je jednymi z najrzadszych ze wszystkich typów E produkcji.

Modele serii I:
Jaguar E-Type 1961
Jaguar E-Type 1962
Jaguar E-Type 1963
Jaguar E-Type 1964
Jaguar E-Type 1965
Jaguar E-Type 1966
Jaguar E-Type 1967
Jaguar E-Type 1968

Po serii 1 istniała przejściowa seria samochodów zbudowanych w 1967-1968, nieoficjalnie nazywanych "Series 1 i frac12;", które są zewnętrznie podobne do samochodów z serii 1. Ze względu na amerykańską presję nowe funkcje były otwarte reflektory, różne przełączniki i niektóre odstrojenia dla modeli amerykańskich. Niektóre serie 1 i frac12; samochody mają również podwójne wentylatory i regulowane oparcia. Funkcje serii 2 zostały stopniowo wprowadzone do serii 1, tworząc nieoficjalną serię 1 i frac12; samochody, ale zawsze z nadwoziem serii 1.
Otwarty samochód 3.8, faktycznie pierwszy taki samochód produkcyjny do ukończenia, został przetestowany przez brytyjski magazyn The Motor w 1961 i miał prędkość maksymalną 149.1 mph i mógł przyspieszyć od 0 do 60 mph (0 do 97 km / h ) w 7.1 sekund. Zanotowano zużycie paliwa przez mile 21.3 na galon galonowy. Testowy samochód kosztuje X XUM, łącznie z podatkami.

Kupujesz Jaguar E-Type Series I?

Samochody zgłoszone do testów drogowych przez popularne czasopisma motoryzacyjne z czasów takich jak magazyny The Motor, The Autocar i Autosport zostały specjalnie przygotowane przez firmę Jaguar, aby uzyskać lepsze niż standardowe wyniki. Ta praca pociągała za sobą wyważenie silnika i subtelną pracę, taką jak przepływanie gazu głowic cylindrów, a może nawet wymagało zamontowania zaworów wlotowych o większej średnicy.

Oba dobrze znane samochody testowe 1961: E-type Coupe Reg. Nie. 9600 HP i E-type Convertible Reg 77 RW, zostały również wyposażone w opony Dunlop Racing Opony, które miały większą średnicę toczenia i mniejszy współczynnik oporu. W ten sposób wyjaśniono, jakie maksymalne prędkości 150 mph (240 km / h) uzyskano w idealnych warunkach testowych. Maksymalny bezpieczny limit obrotów dla standardowych X-cylindrowych silników 6 typu E to 3.8 rpm. Późniejsze jednostki 5500-litrów miały czerwone oznaczenie na obrotomierzu tylko z prędkości 4.2. Maksymalna bezpieczna prędkość obrotowa silnika to zatem 5,000mph i 127mph przy limicie prędkości obrotowej 137. Oba testowane samochody muszą osiągnąć lub przekroczyć prędkość obrotową 5,500 na najwyższym biegu podczas testu drogowego w 6000.

Jaguar E-Type Seria I

E & R Classics, Twój specjalista Jaguar Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety kupna samochodu Jaguar E-Type Series I w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- Przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Jaguar E-Type Series I.
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu Jaguar E-Type Series I
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego