NL EN US DE FR PL CZ ES SE HU RO SK JP AE

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Lipiec 21 (Belgijskie Święto Narodowe) SHOWROOM ZAMKNIĘTY - lipiec i sierpień OTWÓRZ jak zwykle

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa to 12-cylindrowy samochód sportowy o średnim silniku. Produkcja rozpoczęła się w 1984, jako następca Ferrari Berlinetta Boxer. Oryginalnie wyprodukowany od 1984 do 1991, z dwiema wersjami modelu po zakończeniu produkcji Testarossa i wprowadzeniem Ferrari 512 TR i Ferrari F512 M, wyprodukowanych z 1992 na 1996. Wyprodukowano prawie 10.000 (Testarossas, 512 TRs i F512 Ms), co czyni go jednym z najbardziej produkowanych modeli Ferrari w historii, pomimo wysokiej ceny i egzotycznego wzornictwa. Ferrari F512 M sprzedawane w 1995 za USD 220,000. Testarossa to coupé drzwi 2, które miało swoją premierę na Paris Auto Show w 1984. Wszystkie wersje Testarossa miały zamontowaną z tyłu, manualną skrzynię biegów 5. Tylny środkowy układ napędu na tylne koła utrzymuje środek ciężkości pośrodku samochodu. Oryginalny Testarossa został przeprojektowany w 1992 i wydany jako Ferrari 512 TR. F512 M został wprowadzony na Paris Auto Show w 1994. F512 M był ostatnim cylindrowym samochodem 12 o średnim silniku, oprócz Ferrari F50, Ferrari Enzo i LaFerrari, z ostatnim płaskim silnikiem Ferrari. Ferrari Testarossa została zastąpiona w 1996ie przez przedni silnik 550 Maranello coupé. Testarossa nie należy mylić z Ferrari TR "Testa Rossa" późnych 1950 i wczesnych 1960, które były samochodami sportowymi GT.

Ferrari Classic Cars na sprzedaż

Nazwa Testarossa (oznaczająca "czerwona głowa" w języku włoskim) pochodzi od pokrytych czerwonymi okładkami krzywek w płaskim silniku 12. Testarossa może prześledzić swoje korzenie do błędów 512i BB w 1981. Problemy, które trzeba było rozwiązać, to kabina, która była coraz gorąca i brakowało przestrzeni bagażowej. Aby naprawić te problemy, Testarossa musiała być większa niż jego poprzedniczka, Berlińska Bokserka. Ciało Pininfariny było odejściem od wyprofilowanego boksera. Paski boczne, które sięgały od drzwi do tylnych błotników, były potrzebne w niektórych krajach, w których przepisy zakazują dużych otworów w samochodach. Testarossa miała z tyłu dwa silniki bliźniacze z silnikiem zamiast jednego grzejnika z przodu. Listwy doprowadzały chłodne powietrze do zamontowanych z tyłu grzejników bocznych, przez co silnik nie przegrzał się. Ostatnim wyjątkowym dodatkiem do nowego projektu było pojedyncze wysoko zamontowane lusterko wsteczne po stronie kierowcy, aw modelu 1987 połączone z lusterkiem wstecznym po stronie pasażera. Podobnie jak jego poprzednik, Testarossa użyła podwójnego wahacza przedniego i tylnego. Po wprowadzeniu do 1985, Testarossa posiadał koła z podcięciem z magnesem o pojedynczej śrubie, wykorzystujące system Michelin TRX. W 1986 koła zachowały ten sam wygląd, ale zostały zmienione na standardową średnicę 410mm, o szerokości 200mm z przodu i 250mm z tyłu. Zawieszenie modelu 1988.5 zostało przeprojektowane, a koła zostały ponownie zmienione z konfiguracji z pojedynczym śrubowym knockoffem na standardowy wzór pięciu śrub Ferrari. Ferrari Testarossa Spider to jedyny oficjalny wymienny wariant testarossy. Samochód został wykonany dla Gianniego Agnelli, ówczesnego szefa Fiata, w prezencie. Testarossa Spider miał srebrną obudowę, wnętrze z białej magnolii, z granatowym paskiem biegnącym ponad matowymi czarnymi pręgami i białą górą, którą można było ręcznie schować. Pojazd został dostarczony do Agnelli w 1986. Wielu klientów poprosiło o wypróbowanie swojego Testarossa Spider, ale Ferrari odrzuciło każdą z nich. Oficjalny Pająk nie różnił się mechanicznie od zwykłych testaross dostępnych na rynku europejskim.

Kupujesz Ferrari Testarossa?

Cena Ferrari Testarossa w 1989 wynosiła USD 181,000. Mimo sukcesu na drodze testarossa nie pojawiła się na torach wyścigowych. Jako samochód wyścigowy Ferrari na 1980-ach, samochód pojawił się w popkulturze, w szczególności w grze zręcznościowej OutRun oraz w 3rd sezonie Miami Vice.

Ferrari Testarossa

E & R Classics, Twój specjalista od Ferrari Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety kupowania samochodu Ferrari Testarossa w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Ferrari Testarossa
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Kompletny remont samochodu Ferrari Testarossa
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego

Przejdź do magazynu