NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Kup bezpiecznie swój klasyczny samochód online | Skontaktuj się z nami przez e-mail lub telefon | Ze względu na przepisy COVID-19 nasz salon jest zamknięty
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa to 12-cylindrowy samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie. Produkcja rozpoczęła się w 1984 roku jako następca Ferrari Berlinetta Boxer. Pierwotnie produkowany w latach 1984–1991, z dwiema modyfikacjami modelu po zakończeniu produkcji Testarossy i wprowadzeniu Ferrari 512 TR i Ferrari F512 M, produkowanych w latach 1992–1996. Prawie 10.000 sztuk (Testarossas, 512 TR i F512 Ms) było produkowanych, co czyni go jednym z najczęściej produkowanych modeli Ferrari w historii, pomimo wysokiej ceny i egzotycznego wyglądu. Ferrari F512 M sprzedawano w sprzedaży detalicznej w 1995 roku za 220,000 2 dolarów. Testarossa to dwudrzwiowe coupé, którego premiera odbyła się na Paris Auto Show w 1984 roku. Wszystkie wersje Testarossy posiadały 5-biegową manualną skrzynię biegów montowaną z tyłu. Tylny silnik umieszczony centralnie, układ napędu na tylne koła utrzymuje środek ciężkości pośrodku samochodu. Oryginalny Testarossa został przeprojektowany w 1992 roku i wydany jako Ferrari 512 TR. F512 M został zaprezentowany na Paris Auto Show w 1994 roku. F512 M był ostatnim 12-cylindrowym samochodem Ferrari z silnikiem środkowym, oprócz Ferrari F50, Ferrari Enzo i LaFerrari, wyposażonym w ostatni płaski silnik Ferrari. Ferrari Testarossa zostało zastąpione w 1996 roku przez coupé 550 Maranello z silnikiem z przodu. Testarossy nie należy mylić z Ferrari TR „Testa Rossa” z późnych lat pięćdziesiątych i wczesnych sześćdziesiątych, które były samochodami sportowymi GT.

Ferrari Classic Cars na sprzedaż

Nazwa Testarossa (oznaczająca "czerwona głowa" w języku włoskim) pochodzi od pokrytych czerwonymi okładkami krzywek w płaskim silniku 12. Testarossa może prześledzić swoje korzenie do błędów 512i BB w 1981. Problemy, które trzeba było rozwiązać, to kabina, która była coraz gorąca i brakowało przestrzeni bagażowej. Aby naprawić te problemy, Testarossa musiała być większa niż jego poprzedniczka, Berlińska Bokserka. Ciało Pininfariny było odejściem od wyprofilowanego boksera. Paski boczne, które sięgały od drzwi do tylnych błotników, były potrzebne w niektórych krajach, w których przepisy zakazują dużych otworów w samochodach. Testarossa miała z tyłu dwa silniki bliźniacze z silnikiem zamiast jednego grzejnika z przodu. Listwy doprowadzały chłodne powietrze do zamontowanych z tyłu grzejników bocznych, przez co silnik nie przegrzał się. Ostatnim wyjątkowym dodatkiem do nowego projektu było pojedyncze wysoko zamontowane lusterko wsteczne po stronie kierowcy, aw modelu 1987 połączone z lusterkiem wstecznym po stronie pasażera. Podobnie jak jego poprzednik, Testarossa użyła podwójnego wahacza przedniego i tylnego. Po wprowadzeniu do 1985, Testarossa posiadał koła z podcięciem z magnesem o pojedynczej śrubie, wykorzystujące system Michelin TRX. W 1986 koła zachowały ten sam wygląd, ale zostały zmienione na standardową średnicę 410mm, o szerokości 200mm z przodu i 250mm z tyłu. Zawieszenie modelu 1988.5 zostało przeprojektowane, a koła zostały ponownie zmienione z konfiguracji z pojedynczym śrubowym knockoffem na standardowy wzór pięciu śrub Ferrari. Ferrari Testarossa Spider to jedyny oficjalny wymienny wariant testarossy. Samochód został wykonany dla Gianniego Agnelli, ówczesnego szefa Fiata, w prezencie. Testarossa Spider miał srebrną obudowę, wnętrze z białej magnolii, z granatowym paskiem biegnącym ponad matowymi czarnymi pręgami i białą górą, którą można było ręcznie schować. Pojazd został dostarczony do Agnelli w 1986. Wielu klientów poprosiło o wypróbowanie swojego Testarossa Spider, ale Ferrari odrzuciło każdą z nich. Oficjalny Pająk nie różnił się mechanicznie od zwykłych testaross dostępnych na rynku europejskim.

Kupujesz Ferrari Testarossa?

Cena Ferrari Testarossa w 1989 wynosiła USD 181,000. Mimo sukcesu na drodze testarossa nie pojawiła się na torach wyścigowych. Jako samochód wyścigowy Ferrari na 1980-ach, samochód pojawił się w popkulturze, w szczególności w grze zręcznościowej OutRun oraz w 3rd sezonie Miami Vice.

Ferrari Testarossa

E & R Classics, Twój specjalista od Ferrari Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety kupowania samochodu Ferrari Testarossa w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu Ferrari Testarossa
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Kompletny remont samochodu Ferrari Testarossa
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego