Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Niedziela 1 listopada (Dzień Wszystkich Świętych) EXTRA OPEN od 12:00 do 16:00
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Citroën 2CV

Citroën 2CV był produkowany przez ponad 42 lata. Samochód został zaprojektowany przez Flaminio Bertoni. Po śmierci Andre Citroëna i przejęciu firmy przez Michelin, nowy lider Citroëna postanowił opracować samochód, który pomógłby wielu rolnikom mieszkającym na francuskiej wsi. Jacques Duclos przeprowadził ankietę, aby odkryć wymagania cywilizacji francuskiej. Wynik tej ankiety był dość jasny. Cywilizacji francuskiej nie było stać na samochód. Dlatego Citroën zdecydował się stworzyć niedrogi samochód, który byłby w stanie sprostać standardom mieszkańców. Szef projektu Pierre-Jules Boulanger określił Citroëna 2CV jako parasol na kołach. Po przeprowadzeniu ankiety samochód musiał spełniać dwie normy. Po pierwsze, samochód musiał być w stanie przewozić wiele osób i jednocześnie przewozić 50 kg towarów rolniczych. Po drugie, samochód musiał być na tyle wygodny, aby kierowca mógł przetransportować koszyk z jajami po nierównym terenie bez uszkodzeń.

Sprzedam klasyczne samochody Citroën

Pierwszy prototyp Citroëna 2CV miał tylko jeden reflektor, aby zaoszczędzić pieniądze. Jednak samochód mylono z motocyklem, co zmusiło Citroëna do zmiany prototypu. W 1939 roku Citroën chciał zaprezentować prototyp w salonie l'Automobile w październiku. Jednak w związku z WO II Salon został odwołany i Citroën nie był w stanie zaprezentować prototypu. Ostatecznie Citroën miał okazję zaprezentować samochód w 1948 roku na Salonie Paryskim. W 1949 roku pierwszy 2CV miał prędkość maksymalną 65 km / h (40 mph). Samochód miał tylko jedno światło tylne, a prędkość wycieraczek była zależna od prędkości samochodu. Mimo że 2CV spotkało się z dużą krytyką ze strony prasy, samochód miał ogromny wpływ na mieszkańców Francji o niskich dochodach. W krótkim czasie produkcja wzrosła do ponad 6000 sztuk w 1950 roku.

Kupujesz Citroëna 2CV?

W 1948 roku samochód został wyposażony w chłodzony powietrzem silnik o pojemności 375 cm1955, zaprojektowany przez Waltera Becchię i Luciena Gerarda. Przez lata nie wprowadzano wielu zmian w silniku. Jedyną zmianą, jaką wprowadzono, była pojemność silnika. W 425 roku samochód miał silnik o pojemności 1968 cm602. Trzynaście lat później, w 3 roku, samochód otrzymał silnik o pojemności XNUMX cmXNUMX. Doprowadziło to do zmiany klasyfikacji podatkowej samochodu, co doprowadziło do tego, że samochód stał się XNUMXCV. Nazwa samochodu pozostała taka sama. Wyjątkową cechą samochodu była dźwignia zmiany biegów, ponieważ dźwignia zmiany biegów wychodziła poziomo z deski rozdzielczej, a jej uchwyt wygięty do góry.

Citroën 2CV

E & R Classics, Twój specjalista od Citroën Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu samochodu Citroën 2CV w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- Przegląd techniczny, prace spawalnicze i wewnętrzne dla Twojego samochodu Citroën 2CV
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Kompletna renowacja samochodu Citroën 2CV
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego