NL EN US DE FR PL CZ ES SE HU RO SK JP AE

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Lipiec 21 (Belgijskie Święto Narodowe) SHOWROOM ZAMKNIĘTY - lipiec i sierpień OTWÓRZ jak zwykle

Austin Healey 3000 Big Healey

Austin-Healey 3000 Big Healey to brytyjski samochód sportowy zbudowany od 1959 do 1967 i jest najbardziej znanym z "dużych" modeli Healey. Nadwozie samochodu wykonał Jensen Motors, a pojazdy zostały zmontowane w zakładach BMC Abingdon.
3000 Big Healey był udanym samochodem, który wygrał swoją klasę w wielu europejskich rajdach w czasach swojej świetności i nadal jest używany w zawodach przez dzisiejszych entuzjastów.

Austin-Healey 3000 Big Healey został wprowadzony w 1959, zastępując Austin-Healey 100-6. Pomimo zmiany nazwy zmiany były stosunkowo niewielkie w porównaniu do oryginalnych 100 i 100-6. Rozstaw osi i nadwozie pozostały niezmienione, pozostały dwa modele: 2 + 2 i dwumiejscowy.

Oryginalny Austin Healey 3000 Big Healey ma silnik 2912 cc I6, z podwójnym gaźnikiem SU i przednimi hamulcami tarczowymi Girling. Został określony jako Mark I po wydaniu Mark II, wcześniej znany jedynie jako 3000. Koła druciane, przekładnia nadbiegowa, laminowana szyba przednia, grzałka, regulowana kolumna kierownicy, zdejmowany twardy wierzch i farba dwukolorowa były dostępne jako opcje.

Austin Healey Klasyczne samochody na sprzedaż

Oryginalny 3000 został zbudowany od marca 1959 do marca 1961 i ma oznaczenie modelu BT7 Mark I i BN7 Mark I.

Wykonano 13,650 (2,825 BN7 Mark I i 10,825 BT7 Mark I).
BT7 3000 z twardym i nadbiegiem testowanym przez magazyn Motor w 1960 miał prędkość maksymalną 115 mph i mógł przyspieszyć z 0-60 mph (97 km / h) w 11.7 sekundach. Zanotowano zużycie paliwa przez mile 21.6 na galon brytyjski (13.1 L / 100 km, 18.0 mpg-US).

Wprowadzony w marcu 1961 3000 Mark II został wyposażony w trzy gaźniki SU HS4 i udoskonalony wałek rozrządu oznaczony jako BT7 Mark II i BN7 Mark II. Jednak po wprowadzeniu modelu BJ7 (2 + 2) w styczniu 1962 liczba gaźników została zredukowana do dwóch, (typ SU HS6) z powodu problemów związanych z równoważeniem trzech gaźników. W wyniku wprowadzenia BJ7, BN7 Mark II został przerwany w marcu 1962, a BT7 Mark II nastąpił w czerwcu 1962. Zewnętrznie, główne zmiany wprowadzone w BJ7 były pionową kratownicą z przednią kratką, zwijanymi oknami zamiast bocznymi zasłonami, ulepszonym okapem i owiniętą szybą przednią. Opcjonalne dodatki były podobne do Mark I, chociaż opcja fabrycznego hardtop nie była dostępna po wprowadzeniu BJ7. Od sierpnia 1961 dostępny był także układ hamulcowy jako opcja dodatkowa, co znacznie poprawiło skuteczność hamowania. BJ7 został przerwany w październiku 1963 wraz z wprowadzeniem 3000 Mark III.
3000 Mark II BT7 z twardym i nadbiegiem testowanym przez brytyjski magazyn The Motor w 1961 miał prędkość maksymalną 112.9 mph (181.7 km / h) i mógł przyspieszyć z 0-60 mph (97 km / h) w 10.9 sekundach. Zanotowano zużycie paliwa przez mile 23.5 na galon galonowy. Testowy samochód kosztuje X XUM, łącznie z podatkami.
Wykonano 11,564 (355 BN7 Mark II, 5,096 BT7 Mark II i 6,113 BJ7).

Kupno Austin Healey 3000 Big Healey?

3000 Mark III został wprowadzony na rynek w październiku 1963 i pozostał w produkcji do końca 1967, kiedy przestała produkować Austin-Healeys. Sklasyfikowany jako BJ8, nowy model był najpotężniejszym i najbardziej luksusowym produktem marki Healeys, z deską orzechową, zwijanymi oknami i silnikiem 150 hp (112 kW). Ulepszenia silnika zawierały nowe wałki rozrządu i sprężyny zaworowe oraz podwójne gaźniki SU 2 "HD8, wraz z nową konstrukcją układu wydechowego, w standardzie zostały zamontowane hamulce wspomagane serwo, wykonano tylko wersje siedzeń 2 + 2. były podobne do tych oferowanych dla Mark II, a główną zmianą było to, że standardowym wykończeniem wnętrza był teraz "Ambla Vinyl", a skórzane dodatki zostały dodane do listy opcji.

W maju 1964 wypuścił wersję II Mark III, która miała zmodyfikowane tylne podwozie, aby umożliwić zwiększenie prześwitu tylnego, a następnie, w marcu 1965, samochód zyskał również osobne wskaźniki.
17,712 zostały wykonane.

Austin Healey 3000 Big Healey

E & R Classics, Twój specjalista od Austin Healey Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu samochodu Austin Healey 3000 Big Healey w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- Przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne postępowanie dla samochodu Austin Healey 3000 Big Healey
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Kompletny remont samochodu Austin Healey 3000 Big Healey
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego

Przejdź do magazynu